מרים ג. ששון

תערוכת צילום מרתקת "שידרוג דרכים-חשיפה כפולה"

בחמישי הקרוב תתקיים בגלריה אפרת תערוכת צילום מרתקת "שידרוג דרכים-חשיפה כפולה" בתערוכת יחיד זו שלה, מתחבטת האמנית מרים ג. ששון בשאלה האוניברסאלית: האם 'הטבע' מפריע לנו? אנו מארגנים אותו בלי הרף, משנים פני-קרקע בת-עידנים – מפוצצים, כותשים, הופכים עקוב למישור, פולשים לבתי-המחייה של בעלי-חיים וצמחים. לא חדלים מלבנות למען עצמנו, והופכים לשם כך סדרי-בראשית?

בימים אלו את מציגה תערוכת יחיד ראשונה במרכז תל אביב ברחוב גורדון :מעוז הגלריות והפעילות האמנותית.

ספרי לנו בקצרה מה יוצג שם ומדוע?

בתערוכה הנקראת 'שידרוג דרכים – חשיפה כפולה' אני מציגה סצנות מצולמות משידרוג כביש מס' 1 [תל אביב-ירושלים] בקטע שבין שער-הגיא לשכונה הירושלמית מוצא, ועושה זאת בטכניקה של חשיפה כפולה בזירה עצמה, מה שמפר לדעתי את השטיחות המסוימת שקיימת באמנות הצילום, ומה שמקנה תוצאה דרמטית המתאימה להעברת מסרים.

את מצלמת במקומות ייחודיים שלעיתים ישראלים לא מודעים להם ואת עושה זאת בדרכך הייחודית. האם אין בך פחד להתנסות לגעת במקומות אלו?

"חשוב לי לתעד את מה שמטריד אותי אישית וציבורית, ובמקרה זה: משמעות הקדמה והפיתוח ביחס לחיינו. ואם לענות על שאלתך, אני אמנם 'מבלה' בסביבת פיתוח שאינה מספקת אובייקטים יפים וזוהרים, כמקובל לעיתים, אך חשוב לי להעלות את המודעות לפציעה שאנו פוצעים את עולם הבראשית שלנו, כאשר כל זה נוגע באג'נדה הבוערת ביותר לטעמי: ההתרבות האנושית כמימים-ימימה – בלא שום הגבלה וכאילו כלום לא השתנה, ושאפילו מנהיגים אינם עוסקים בבעייתיות שלה. וכך אנו הופכים לפצצות-מהלכות…

ועדיין עליי להביא תוצאה אסתטית, אשר – כמו שאומר הצלם מיכה ברעם – תמשוך את עינו של המתבונן, כדי שיהיה סיכוי להעביר את האמירה של היצירה"

- שידרוג דרכים-חשיפה כפולה -התערוכה

שידרוג דרכים-חשיפה כפולה -התערוכה

בהיותך צלמת "סביבתית" המצלמת בדרך ייחודית ועם מניפסט מובהק מאחורי היצירה. מהן לדעתך התכונות שצריכות לאפיין צלם מסוגך?

" יוצרים טעונים במנה גדושה של רגישות להתרחשויות בסביבתם, ובמודעות לעוולות באשר הן. כדי לשתף תחושות אלה, צריך להתמלא בדחף עז. אחת הדרכים עוברת דרך היצירה האמנותית. מה התכונות הדרושות לאמן? אהבה למה שאתה עושה, חריצות, לעיתים 'ראש- בקיר' נרקיסיסטי, ותמיד שמחת-עשייה".

מרים  ששון

מרים ששון

בעברך למדת אצל הצייר האגדי יוסי שטרן. באיזה אופן הוא השפיע על עבודתך?

עסקתי ברישום בקורס-ערב ב'בצלאל'. הוא, וכמוהו גם מורים אחרים לאמנות פלסטית, לא השפיעו במאומה על עבודתי… יצירתי – גם טכנית וגם אינטלקטואלית – היא עצמאית, ואולי קשורה לנטייתי ל'חידושים והמצאות'…

 

שעות ביקור בתערוכה : ג' , ד' 11:00-13:00

ב' ה' 11:00-13:00 17:00-19:00

יום שישי : 10:30-13:00

ניתן לבקר ולהתרשם בדף האמנית בפייסבוק

 

About קובי ברדה

‪Google+‬‏ web tools
%d בלוגרים אהבו את זה: